Alle nummers van Homo Ludens Magazine

Homo Ludens Magazine #9

Marieke Roël
'Effectieve seksuele voorlichting'
Vijf jaar "Can you fix it"
Homo Ludens Magazine 9 (december 2015)

Pepijn van Empelen en Christiaan van den Berg
'Applied games als rimpeleffect in de samenleving'
Wie gooit de eerste steen in het water?
Homo Ludens Magazine 9 (december 2015)

Joeri Oltheten & Karel Millenaar
'Op zoek naar het Goede Leven'
Een speelse manier om jongeren te laten meedenken en meedoen bij het vormen van een eerlijke maatschappij
Homo Ludens Magazine 9 (december 2015)

Editorial
'Applied games voor een sociale samenleving'
Homo Ludens Magazine 9 (december 2015)

Homo Ludens Magazine #8

Stephanus Vermeulen
'De strijd om uw stem'
Hoe de presidentsverkiezingen van de Verenigde Staten het internationale marketinglandschap voorgoed gaan veranderen
Homo Ludens Magazine 8 (september 2015)

Esther Oostrom
'Speel je toekomst'
Gamification inzetten voor Consumer Brand Engagement
Homo Ludens Magazine 8 (september 2015)

Tomas Sala
'Games als dominante speler in het marketingspel om de consument'
Hoe de kracht van spel ingezet kan worden voor het bouwen van een gelijkwaardige relatie
Homo Ludens Magazine 8 (september 2015)

Dan Verhoeven
'Ook een marketinggame moet gespeeld worden'
Over de marketingcampagne rondom SpeelJeToekomst.nu
Homo Ludens Magazine 8 (september 2015)

Editorial
'Over Games en Marketing'
Gaming aan het hoofd van de tafel van digitale content
Homo Ludens Magazine 8 (september 2015)

Homo Ludens Magazine #7

Hans Korteling en Karel van den Bosch
'Validatie van educatieve games'
Homo Ludens Magazine 7 (april 2015)

Menno Deen
'G.A.M.E. - Games Autonomie Motivatie & Educatie'
Hoe autonomie-ondersteunend game-ontwerp de motivatie om te leren kan verbeteren
Homo Ludens Magazine 7 (april 2015)

Johan Jeuring
'De kracht van simulation games in de praktijk'
Interview
Homo Ludens Magazine 7 (april 2015)

Karen Koch
'De realiteit uitspelen'
Een case study over de simulation game Prijzenoorlog
Homo Ludens Magazine 7 (april 2015)

Editorial
'Over Games en Onderwijs'
Homo Ludens Magazine 7 (april 2015)

Complete nummer
'Alle artikelen in het thema "Applied Games en Onderwijs"'
Downloaden als PDF
Homo Ludens Magazine 7 (april 2015)

Homo Ludens Magazine #6

Joris Arts, Noortje Brouwers en Désirée Krol
'Recente inzichten in het gebruik van applied games in de gezondheidszorg'
Homo Ludens Magazine 6 (december 2014)

Marlies Schijven
'De chirurg en applied games'
Een interview
Homo Ludens Magazine 6 (december 2014)

Rutger Engels
'Op de bres voor een gezonde samenwerking tussen wetenschap en commercie'
Homo Ludens Magazine 6 (december 2014)

Marjolijn Traas-Van Oort en Wim van Geffen
'Stage lopen in de toekomst'
Spelsimulatie voor zorgketens
Homo Ludens Magazine 6 (december 2014)

Valentijn Visch en Michaël Bas
'Dubbelinterview: Op zoek naar de maximale win-win tussen onderzoek en praktijk'
Homo Ludens Magazine 6 (december 2014)

Bas van Eijk
'ELRO wants to play'
Ervaringen met het inzetten van een game jam als ideale brainstorm sessie
Homo Ludens Magazine 6 (december 2014)

Angeline van Gils en Janneke Steijns
'Hoe een spelsimulatie organisaties helpt de transitie in zorg en welzijn te maken'
Homo Ludens Magazine 6 (december 2014)

Editorial
'Games en Gezondheidszorg'
Over deze editie
Homo Ludens Magazine 6 (december 2014)

Complete nummer
'Het volledige themanummer Games en Gezondheidszorg'
Beschikbaar als PDF
Homo Ludens Magazine 6 (december 2014)

Homo Ludens Magazine #5

Ruben Meintema
'Zijn games kunst?'
De artistieke status van games volgens vijf kunstdefinities
Homo Ludens Magazine 5 (oktober 2014)

Jef Folkerts
'Games tussen kunst en entertainment'
Een interview met Jef Folkerts
Homo Ludens Magazine 5 (oktober 2014)

JODI
'Van games tot conceptuele kunst'
Een interview met JODI
Homo Ludens Magazine 5 (oktober 2014)

Lies van Roessel en Sarah Herweg
'Van Pong tot Ridiculous Fishing'
Over imitatie en innovatie binnen de gamesector
Homo Ludens Magazine 5 (oktober 2014)

Monobanda
'Gaming als een State of Mind'
Een interview met Monobanda
Homo Ludens Magazine 5 (oktober 2014)

Editorial
'Editorial Games en Kunst & Cultuur'
Over deze editie
Homo Ludens Magazine 5 (oktober 2014)

Complete nummer
'Het volledige themanummer Games en Kunst & Cultuur'
Downloaden als PDF
Homo Ludens Magazine 5 (oktober 2014)

Homo Ludens Magazine #4

Shoshannah Tekofsky
'Spelgedrag en persoonlijkheid: een logische connectie?'
Homo Ludens Magazine 4 (juli 2014)

Barend Raaff
'Gamen voor een baan'
Game over = Niet geschikt?
Homo Ludens Magazine 4 (juli 2014)

Erwin Borgmeier
'Jobplay'
Speel jezelf bij werkgevers in de kijker
Homo Ludens Magazine 4 (Juli 2014)

Joost Modderman
'PowerPlay@Work'
Spelenderwijs inzicht in intentie en gedrag
Homo Ludens Magazine 4 (juli 2014)

Chantal Huinder, Marcel van Wijk en Anneke van den Aker
'De "Diversiteit loont!" Challenge: een real-time case'
Homo Ludens Magazine 4 (juli 2014)

Editorial
'Serious Games en Werving & Selectie'
Over deze editie
Homo Ludens Magazine 4 (juli 2014)

Gijs van der Linden
'Serious Gaming als instrument voor wederzijds matchen'
Interactieve kennismaking tussen bedrijf en student
Homo Ludens Magazine 4 (juli 2014)

Complete nummer
'Alle artikelen in het thema "Serious Games en Werving & Selectie"'
Homo Ludens Magazine 4 (juli 2014)

Homo Ludens Magazine #3

Pieter Wouters
'Hoe effectief zijn serious games eigenlijk?'
Homo Ludens Magazine 3 (mei 2014)

Michel Cloosterman
'Als handen leren praten en ogen leren luisteren, dan is leren gelijk aan spel'
Homo Ludens Magazine 3 (mei 2014)

Jelger Spijkerboer
'Koning van de kleuren in de klas'
Hoe hogeschoolstudenten professionele veranderaars worden door een game
Homo Ludens Magazine 3 (mei 2014)

Van Bockel, Van Gils en Spreeuwenberg
'Spelsimulatie BLOEI'
Een vernieuwende aanpak voor complexe vraagstukken
Homo Ludens Magazine 3 (mei 2014)

Abram Janse
'Verrijking van onderwijs-programma's'
Serious Gaming Casus Haagse Hogeschool
Homo Ludens Magazine 3 (mei 2014)

Robbert van der Pluijm
'Gamification van Onderwijs'
Gemotiveerde studenten aan de Wijnhaven
Homo Ludens Magazine 3 (mei 2014)

Evert Hoogendoorn en Willem Jan Renger
'Hoe zou een game het oplossen?'
Artikel op basis van de keynote lezing (ELIA Teachers Academy 2013)
Homo Ludens Magazine 3 (mei 2014)

Editorial
'Serious Games en Leren'
Over deze editie
Homo Ludens Magazine 3 (mei 2014)

Complete nummer
'Serious Games en Leren'
Alle 7 artikelen bij elkaar
Homo Ludens Magazine 3 (mei 2014)

Homo Ludens Magazine #2

Jeroen van Mastrigt
'Gameful Innovation'
De toekomst van toegepast game ontwerp
Homo Ludens Magazine 2 (december 2013)

Editorial
'Over deze editie'
Homo Ludens Magazine 2 (december 2013)

Ruben Meintema
'Het Grijze Labyrint'
Conceptual blending in de ruimte van het computerspel
Homo Ludens Magazine 2 (december 2013)

Maarten Jalink
'Laparoscopische chirurgie op de Wii'
Een toelichting op visie, onderzoek en praktijk
Homo Ludens Magazine 2 (december 2013)

Tale of Tales
'Games als Interactieve Kunst'
Interview met Tale of Tales
Homo Ludens Magazine 2 (december 2013)

Marije van Gent
'Leren van een Serious Game?'
Homo Ludens Magazine 2 (december 2013)

Complete tweede nummer
'Alle 6 artikelen bij elkaar'
Homo Ludens Magazine 2 (december 2013)

Homo Ludens Magazine #1

Joris Dormans
'Spelmechanismes voor karakter ontwikkeling'
Homo Ludens Magazine 1 (november 2012)

Over deze editie
'De kracht van gebundelde kennis.'
Games maken, onderzoeken, beoordelen, en inzetten.
Homo Ludens Magazine 1 (november 2012)

Ruben Meintema
'Beter dan een boek lezen'
Een verkenning van literaire leesniveau's in gaming
Homo Ludens Magazine 1 (november 2012)

Jeroen Stout
'Op de schouders van reuzen'
Games maken in een literaire traditie
Homo Ludens Magazine 1 (november 2012)

Jac Geurts
'Gaming voor dialoog, begrip en toekomstverkenning'
Interview
Homo Ludens Magazine 1 (november 2012)

Martijn Koops
'Een model voor ervaringsleren binnen games'
Het Serious Gaming Lemniscaat Model
Homo Ludens Magazine 1 (november 2012)

Eva Nesselroth-Woyzbun
'The cake is a lie'
Of hoe verniel je de disfunctionele oermoeder in Portal?
Homo Ludens Magazine 1 (november 2012)

Gillian Visschedijk en Anja van der Hulst
'Hoe realistisch moet een serious game zijn?'
Homo Ludens Magazine 1 (november 2012)

Complete eerste nummer
'Alle 8 artikelen bij elkaar'
Homo Ludens Magazine 1 (november 2012)