Esther Oostrom

"In every job that must be done, there's an element of fun. Find the fun and, snap, the job's done!' (Mary Poppins)

Esther Oostrom is een ervaren communicatieprofessional, die al meer dan 15 werkzaam is bij Aegon in verschillende functies. Esther begon haar carrière op de Universiteit van Maastricht, na afgestudeerd te zijn in International Business Studies in 1999. Haar persoonlijke interesse voor online ontwikkelingen gaf haar de inspiratie voor de scriptie over de mogelijkheden van gepersonaliseerde advertenties met de titel 'Internet marketing: the future is now'. In november 2014 studeerde ze af in de Executive Master of Science in Corporate Communications aan de RSM met de scriptie 'Gamification: the engagement game'. Met deze scriptie won ze de 'Andreas Award for Innovation in Corporate Communication'.

In het jaar 2000 begon Esther te werken bij Aegon Nederland als product marketer, en was ze verantwoordelijk voor ontwikkeling en introductie van verschillende internet spaar- en investeringsproducten. In 2005 begon ze te werken bij de afdeling Communicatie als advertising manager voor het Aegon merk, waar ze verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van verschillende massamedia- en direct marketing campagnes. Een van deze campagnes, 'De Wil van Dave Deutch', was bekroond met een Zilveren Esprix in 2007. In de laatste drie jaar heeft ze gewerkt als Manager Brand & (Social) Media in de Central Communications afdeling in Nederland. In deze functie heeft ze SpeelJeToekomst.nu ontwikkeld in 2012. Dit online platform gebruikte Gamification (toen een relatief nieuw concept) om mensen te motiveren om te leveren over hun financië toekomst. In 2013 werd dit platform bekroond met twee Red Dot awards: Best in Interaction Design en Grand Prix in Communication Design. Esther houdt ervan om bij Aegon te werken vanwege de dynamiek, cultuur van mogelijkeden, de drang naar innovatie, en de relevante doelen.

Website: https://nl.linkedin.com/in/estheroostrom

Artikelen van Esther Oostrom in Homo Ludens Magazine:

'Speel je toekomst'
Gamification inzetten voor Consumer Brand Engagement
Homo Ludens Magazine 8 (september 2015)

Esther Oostrom op Twitter: