Alle auteurs van Homo Ludens Magazine

Erwin Borgmeier

'Jobplay'
Speel jezelf bij werkgevers in de kijker
Homo Ludens Magazine 4 (Juli 2014)

Menno Deen

'G.A.M.E. - Games Autonomie Motivatie & Educatie'
Hoe autonomie-ondersteunend game-ontwerp de motivatie om te leren kan verbeteren
Homo Ludens Magazine 7 (april 2015)

Jef Folkerts

'Games tussen kunst en entertainment'
Een interview met Jef Folkerts
Homo Ludens Magazine 5 (oktober 2014)

Jac Geurts

'Gaming voor dialoog, begrip en toekomstverkenning'
Interview
Homo Ludens Magazine 1 (november 2012)

Sarah Herweg

'Van Pong tot Ridiculous Fishing'
Over imitatie en innovatie binnen de gamesector
Homo Ludens Magazine 5 (oktober 2014)

Evert Hoogendoorn

'Hoe zou een game het oplossen?'
Artikel op basis van de keynote lezing (ELIA Teachers Academy 2013)
Homo Ludens Magazine 3 (mei 2014)

Maarten Jalink

'Laparoscopische chirurgie op de Wii'
Een toelichting op visie, onderzoek en praktijk
Homo Ludens Magazine 2 (december 2013)

Abram Janse

'Verrijking van onderwijs-programma's'
Serious Gaming Casus Haagse Hogeschool
Homo Ludens Magazine 3 (mei 2014)

Johan Jeuring

'De kracht van simulation games in de praktijk'
Interview
Homo Ludens Magazine 7 (april 2015)

JODI

'Van games tot conceptuele kunst'
Een interview met JODI
Homo Ludens Magazine 5 (oktober 2014)

Karen Koch

'De realiteit uitspelen'
Een case study over de simulation game Prijzenoorlog
Homo Ludens Magazine 7 (april 2015)

Martijn Koops

'Een model voor ervaringsleren binnen games'
Het Serious Gaming Lemniscaat Model
Homo Ludens Magazine 1 (november 2012)

Hans Korteling

'Validatie van educatieve games'
Homo Ludens Magazine 7 (april 2015)

Ruben Meintema

'Beter dan een boek lezen'
Een verkenning van literaire leesniveau's in gaming
Homo Ludens Magazine 1 (november 2012)
'Het Grijze Labyrint'
Conceptual blending in de ruimte van het computerspel
Homo Ludens Magazine 2 (december 2013)
'Zijn games kunst?'
De artistieke status van games volgens vijf kunstdefinities
Homo Ludens Magazine 5 (oktober 2014)

Joost Modderman

'PowerPlay@Work'
Spelenderwijs inzicht in intentie en gedrag
Homo Ludens Magazine 4 (juli 2014)

Monobanda

'Gaming als een State of Mind'
Een interview met Monobanda
Homo Ludens Magazine 5 (oktober 2014)

Eva Nesselroth-Woyzbun

'The cake is a lie'
Of hoe verniel je de disfunctionele oermoeder in Portal?
Homo Ludens Magazine 1 (november 2012)

Esther Oostrom

'Speel je toekomst'
Gamification inzetten voor Consumer Brand Engagement
Homo Ludens Magazine 8 (september 2015)

Barend Raaff

'Gamen voor een baan'
Game over = Niet geschikt?
Homo Ludens Magazine 4 (juli 2014)

Willem Jan Renger

'Hoe zou een game het oplossen?'
Artikel op basis van de keynote lezing (ELIA Teachers Academy 2013)
Homo Ludens Magazine 3 (mei 2014)

Tomas Sala

'Games als dominante speler in het marketingspel om de consument'
Hoe de kracht van spel ingezet kan worden voor het bouwen van een gelijkwaardige relatie
Homo Ludens Magazine 8 (september 2015)

Marlies Schijven

'De chirurg en applied games'
Een interview
Homo Ludens Magazine 6 (december 2014)

Jelger Spijkerboer

'Koning van de kleuren in de klas'
Hoe hogeschoolstudenten professionele veranderaars worden door een game
Homo Ludens Magazine 3 (mei 2014)

Lia Spreeuwenberg

'Spelsimulatie BLOEI'
Een vernieuwende aanpak voor complexe vraagstukken
Homo Ludens Magazine 3 (mei 2014)

Jeroen Stout

'Op de schouders van reuzen'
Games maken in een literaire traditie
Homo Ludens Magazine 1 (november 2012)

Tale of Tales

'Games als Interactieve Kunst'
Interview met Tale of Tales
Homo Ludens Magazine 2 (december 2013)

Marjolijn Traas-van Oort

'Stage lopen in de toekomst'
Spelsimulatie voor zorgketens
Homo Ludens Magazine 6 (december 2014)

Marcel van Bockel

'Spelsimulatie BLOEI'
Een vernieuwende aanpak voor complexe vraagstukken
Homo Ludens Magazine 3 (mei 2014)

Karel Van den Bosch

'Validatie van educatieve games'
Homo Ludens Magazine 7 (april 2015)

Gijs van der Linden

'Serious Gaming als instrument voor wederzijds matchen'
Interactieve kennismaking tussen bedrijf en student
Homo Ludens Magazine 4 (juli 2014)

Robbert van der Pluijm

'Gamification van Onderwijs'
Gemotiveerde studenten aan de Wijnhaven
Homo Ludens Magazine 3 (mei 2014)

Bas Van Eijk

'ELRO wants to play'
Ervaringen met het inzetten van een game jam als ideale brainstorm sessie
Homo Ludens Magazine 6 (december 2014)

Wim van Geffen

'Stage lopen in de toekomst'
Spelsimulatie voor zorgketens
Homo Ludens Magazine 6 (december 2014)

Marije van Gent

'Leren van een Serious Game?'
Homo Ludens Magazine 2 (december 2013)

Angeline van Gils

'Spelsimulatie BLOEI'
Een vernieuwende aanpak voor complexe vraagstukken
Homo Ludens Magazine 3 (mei 2014)
'Hoe een spelsimulatie organisaties helpt de transitie in zorg en welzijn te maken'
Homo Ludens Magazine 6 (december 2014)

Jeroen van Mastrigt

'Gameful Innovation'
De toekomst van toegepast game ontwerp
Homo Ludens Magazine 2 (december 2013)

Lies van Roessel

'Van Pong tot Ridiculous Fishing'
Over imitatie en innovatie binnen de gamesector
Homo Ludens Magazine 5 (oktober 2014)

Dan Verhoeven

'Ook een marketinggame moet gespeeld worden'
Over de marketingcampagne rondom SpeelJeToekomst.nu
Homo Ludens Magazine 8 (september 2015)

Stephanus Vermeulen

'De strijd om uw stem'
Hoe de presidentsverkiezingen van de Verenigde Staten het internationale marketinglandschap voorgoed gaan veranderen
Homo Ludens Magazine 8 (september 2015)